מגרשים למכירה ליד הים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

מגרשים למכירה ליד הים – כל מה שאתם חייבים להכיר על רכישת קרקעות להשקעה! 

מגרשים למכירה ליד היםמשקיעים רבים בוחרים לרכוש מגרשים למכירה ליד הים. אם גם אתם חושבים להשקיע את חסכונותיכם ברכישת מגרשים ליד הים, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות השקעה במגרשים. מעבר לכך, נכיר את כל מסלולי ההשקעה האטרקטיביים ביותר בענף הנדל"ן, נגע במצב שוק הדיור בישראל ונכיר את החלופה המרכזית שמצליחה למשוך רבים – תוכניות חיסכון בנקאיות. אז רגע לפני שאתם ממהרים להשקיע את מיטב החיסכונות שלכם ברכישת מגרשים למכירה ליד היום, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות שיעזרו לכם לאתר את המגרשים האטרקטיביים והכדאיים ביותר להשקעה. 

 

חוששים מהשקעות? חשוב שתכירו את הסיכון הגדול בחלופה ה"בטוחה" ביותר! 

חוששים להפסיד את כל כספיכם בענף ההשקעות? בוחרים להשקיע את כל חסכונותיכם בתוכניות חיסכון בנקאיות שאינן חשופות למסלולי השקעה כלל? חשוב שתכירו את החיסרונות הגדולים של המסלולים הללו. הבנקים לא ממהרים להסביר ללקוחות כי כל תוכניות החיסכון הבנקאיות חשופות לשחיקת האינפלציה. האינפלציה בישראל בפרט ובעולם כולו בכלל מרימה את ראשונה בשנה האחרונה. נכון לכתיבת שורות אלה, האינפלציה בארצות הברית עומדת על לא פחות מ 8.6%, ובישראל המצב מעט טוב יותר והאינפלציה עומדת על כ 4.1%. איך קשורה האינפלציה לתוכניות החיסכון? האינפלציה שוחקת את כוח הקנייה של הכסף ובעצם מורידה את ערכו. כלל תוכניות החיסכון הבנקאיות חשופות לשחיקת האינפלציה וגורמות לרבים להפסיד לא מעט כסף מידי שנה. 

חוסכים בתוכניות חיסכון בנקאיות? אתם חשופים לשחיקת האינפלציה! 

איך מגנים על החיסכונות מפני שחיקת האינפלציה? הדרך הטובה ביותר היא להשקיע במסלול המניב אחוזי תשואה גבוהים מאחוזי האינפלציה. ענף הנדל"ן מציע זאת למשקיעים רבים מכל רחבי העולם ובשלל אפשרויות שונות לבחירתכם. בשורות הבאות נתמקד ברכישת מגרשים למכירה ליד הים ונכיר את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר בשביל להצליח לבחור נכון את המגרש האטרקטיבי ביותר להשקעה. אז לפני שאתם ממהרים לרכוש באופן כמעט שרירותי מגרש להשקעה, חשוב שתמשיכו לקרוא את הפסקאות הבאות. 

 

הכירו את ההבדל המהותי בין קרקע חקלאית לבין קרקע מופשרת לבנייה

ראשית, חשוב להבדיל בין קרקע חקלאית לבין קרקע מופשרת למטרות בנייה. אנשים רבים טועים לחשוב שאם הם רוכשים מגרש על הים, הם מיד יכולים להתחיל לבנות עליו את בית חלומותיהם. לכן, חשוב להדגיש כבר בפתיחת הדברים כי קיים הבדל תהומי בין קרקע חקלאית לבין קרקע מופשרת לבניה. קרקע חקלאית כשמה כן היא, קרקע שמיועדת למטרות חקלאות בלבד. במילים אחרות, לא ניתן לעשות בה דבר (לרבות כל אפשרויות הבניה), מלבד צורכי חקלאות. לעומת זאת, קרקע מופשרת לבניה היא קרקע שעברה הליך שינוי ייעוד, וכעת, ניתן להגיש תוכניות בהתאם לאישורי הבנייה ולקדם תהליכים לבניית דירת מגורים, בנייה רוויה, אזורים מסחריים ועוד.

 

ההשבחה הגדולה לאחר הליך ההפשרה – הכירו את הקרקעות האהובות על ידי המשקיעים 

משקיעים רבים בוחרים לרכוש דווקא את הקרקעות החקלאיות. מדוע? מהסיבה הפשוטה שהן (חלקן) צפויות לעבור הליך השבחה משמעותי שיסב למשקיע אחוזי תשואה תלת ספרתיים. קרקעות חקלאיות יכולות לעבור הליך הפשרה שמשנה את ייעודן מקרקע חקלאית לקרקע מופשרת למטרות בנייה. קרקעות שעוברות את הליך ההפשרה, מכפילות ואף משלשות את ערכן תוך זמן קצר. נשמע מעניין? חשוב להדגיש שלא כל הקרקעות יעברו את הליך ההפשרה המיוחל. ישנן קרקעות שיעברו את הליך ההפשרה רק בעוד שנים ארוכות, וישנן כאלה שישארו במצבן החקלאי לנצח. חושבים לרכוש מגרשים למכירה ליד הים? חשוב שתכירו את כל הדגשים החשובים שיעזרו לכם לבחור נכון את הקרקעות שצפויות לעבור את הליך ההפשרה בעתיד הקרוב. 

 

הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר טרם הבחירה במגרשים למכירה ליד הים הם:

  • בדיקה מקיפה ומעמיקה של תוכניות המתאר של המגרש

משקיעים רבים כלל לא מכירים את תוכניות המתאר, ולכן חשוב להדגיש את חשיבותן כבר בנקודה הראשונה. תוכנית המתאר של הקרקע היא מעין תעודת זהות של הקרקע. בתעודת הזהות ניתן לראות האם הקרקע מיועדת לצורכי הפשרה או שמא מדובר בקרקעות חקלאיות שיכולות להישאר במצבן הנוכחי לעוד שנים ארוכות. משקיעים שעוסקים בתחום בוחרים להשקיע את כספן בקרקעות שמיועדות לצורכי הפשרה בלבד. חשוב להדגיש, העובדה שהקרקע מיועדת לצורכי הפשרה אינה מלמדת על קצב התקדמות הליך ההפשרה המיוחל. ישנן קרקעות שמיועדות להפשרה שנים ארוכות ללא כל תזוזה משמעותית בתוכנית ההפשרה.

 

  • מחיר הקרקע – מחיר נמוך מידי מעיד על מצבה של הקרקע!

נקודה נוספת שאתם חייבים לבחון לפני שתרכשו מגרשים למכירה ליד הים היא מחיר המגרש. בשונה מעסקאות נדל"ן רבות אחרות, מחיר נמוך אינו נחשב למציאה, אלא לסכנה. ברוב המקרים מוכרי הקרקע מודעים למצבה ולסיכוייה לעבור את הליך ההפשרה בקרוב. במידה ומדובר בסיכויים גבוהים, מחיר הקרקע יעלה בהתאם וכן להיפך – מחירים נמוכים מעידים על סיכויי הפשרה נמוכים בעתיד הקרוב. לכן, לפני שאתם רוכשים מגרשים למכירה ליד הים, חשוב שתכירו את מחיר השוק של המגרש בו אתם מתעניינים. איך תכירו את מחיר השוק הראלי של המגרש? אחת השיטות הטובות ביותר להערכת שווי נכס או מגרש היא שיטת ההשוואה. שיטת ההשוואה כוללת איתור נכסים או מגרשים דומים ככל הניתן והיכרות על מחיר המכירה. כך תדעו להעריך נכון את עלות המגרש שרתם מתעניינים בו.

 

  • מיקום הקרקע – ישנם אתרים שימנעו או יפגעו בהתקדמות הליך ההפשרה

נקודה נוספת שאתם חייבים להכיר היא חשיבות מיקומה הפיזי של הקרקע. ישנם לא מעט אתרים שיפגעו בהליך ההפשרה או אף ימנעו אותו לגמרי. הקרקע שלכם ממוקמת לצידי נתיבי תחבורה ציבורית, שטחים ציבוריים, פארקים, בסיסים צבאיים או בתי קברות? הסיכויים שהקרקע שלכם תעבור את הליך ההפשרה נמוכים למדי. לכן, חשוב לבחון היטב את השטח הסובב את המגרש שאתם מתעניינים בו.

 

  • הקרקע ממוקמת לצד קרקעות שהופשרו? זה סימן חיובי למדי!

הנקודה האחרונה שאתם חייבים לבחון לפני שתתקדמו לרכישת מגרשים למכירה ליד הים היא מיקום הקרקע מבחינת הסמיכות לקרקעות שכבר עברו את הליך ההפשרה בעבר הקרוב. רשויות מקומיות רבות לא ממהרות להפשיר מגרשים חקלאיים ללא סמיכות למגרשים שכבר עברו את הליך ההפשרה בעבר הקרוב. הפשרה מגרש חקלאי ללא סמיכות למגרשים מופשרים תיצור אי סדר עירוני ומובלעות לצורכי בנייה. לכן, חשוב לוודא שהמגרש שאתם מתעניינים בו אכן ממוקם בסמוך לקרקעות שכבר עברו את כל שלבי ההפשרה בעבר הקרוב. במידה ולא, סיכויי ההפשרה נמוכים למדי וכדאי לוותר על ההשקעה.

לסיכום כלל הדגשים החשובים שאתם חייבים לבחון טרם רכישת מגרשים למכירה ליד הים:

בחינת תוכנית המתאר  תוכנית המתאר היא מעין תעודת זהות של הקרקע, שם ניתן לוודא שהקרקע אכן מיועדת להליך הפשרה.
מחירי הקרקע  בשונה מעסקאות נדל"ן במסלולים רבים אחרים, מחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק יכול להעיד על מצב הקרקע. מחיר נמוך צריך להדליק לכם נורה אדומה!
מיקום הקרקע  חשוב לוודא שהקרקע אינה ממוקמת בסמוך לאתרים שיפגעו בהליך הפשרתה, כמו פארקים ציבוריים, נתיבי תחבורה ציבורית, בתי קברות או בסיסים צבאיים. 
קרקע סמוכה לקרקעות שהופשרו  רשויות מקומיות רבות אינן ממהרות להפשיר קרקע שאינה סמוכה לקרקעות מופשרות. לכן, חשוב לוודא שהקרקע שלכם סמוכה לקרקעות שכבר עברו את הליך ההפשרה בעבר. 

 

לסיכום, חשוב להדגיש כי מגרשים למכירה ליד הים מבטיחים למשקיעים בהם פוטנציאל רווח גדול של מאות אחוזי תשואה, אך גם סיכון לא קטן. ישנם משקיעים רבים שנאלצים להישאר עם קרקע חקלאית במשך שנים ארוכות עד שהיא אכן עוברת את הליך ההפשרה המיוחל. רגע לפני שאתם ממהרים לרכוש מגרשים למכירה ליד הים, חשוב שתכירו את עיקרי הדגשים החשובים אודות מסלול הדגל בענף השקעות הנדל"ן – נדל"ן מניב. 

 

הכירו את מסלול הדגל של ענף השקעות הנדל"ן 

נדל"ן מניב הוא מסלול הדגל בענף הכולל את כמות המשקיעים הגדולה ביותר. היתרון הגדול של מסלול השקעות זה הוא בטיחות ויציבות ההשקעה. ריכזנו עבורכם את כל היתרונות, החסרונות והסיכונים הגדולים שגורמים למשקיעים רבים לבחור דווקא במסלול זה. 

 

היתרונות, החסרונות והסיכונים של מסלול הדגל בענף הם:

יתרונות  חסרונות וסיכונים
מסלול השקעה בטוח ופשוט גם למשקיעים מתחילים. מסלול השקעה המצריך התעסקות עם שוכרים. 
מסלול השקעה הכולל הכנסה פסיבית מידי חודש. מסלול השקעה הכולל אחוזי תשואה יחסית נמוכים – בין 2.1% ל 4.7% מהשכרת הנכס מידי שנה.  
מסלול השקעה הכולל שני אפיקי השקעה שונים – מעליית ערך הנכס ומהשכרתו.  מסלול השקעה ארוך טווח. 

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לקרקעות ומגרשים

תמצאו כאן את מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הקרקעות והמגרשים, שטחים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים