כללי הזהב לבחירה מוצלחת של קרקעות להשקעה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

 

רכישת קרקע עשויה להיות אסטרטגיית השקעה חכמה וכאשר היא נעשית נכון, היא יכולה להניב תשואה משמעותית. יחד עם זאת, לא כל הקרקעות זהות מבחינת פוטנציאל הרווח על ההשקעה. על מנת לבצע השקעה מוצלחת בקרקע, יש להקפיד על מספר עקרונות חשובים, ועל כך נרחיב בשורות הבאות.

 

אז איך לבחור קרקע מומלצת להשקעה?

ככלל, הקרקע הטובה ביותר להשקעה תהיה זו שתיתן לכם את התשואה הגבוהה ביותר על ההשקעה. קרקע לבניה, למשל, אמנם יכולה לעלות בערכה, אבל לרוב היא תהיה כבר קרובה מאוד למיצוי פוטנציאל הרווח שלה. לעומת זאת, עלותה של קרקע שנכון להיום היא חקלאית, ואשר צפויה לעבור הליך שינוי ייעוד, תהיה נמוכה באופן מאוד משמעותי. היתרון ברכישת קרקע כזאת הינו שמיד עם סיום הליך שינוי הייעוד, שוויה יעלה באופן משמעותי, והמשקיעים ייהנו מתשואה שיכולה להגיע לעיתים אף למאות אחוזים.

 

להלן מספר כללי זהב אשר יסייעו לכם לבחור את הקרקע הנכונה עבורכם:

 

1.בחירת מיקום

בחירת המיקום הנכון הינה מרכיב קריטי בהשקעה מוצלחת בקרקע. הגישה הטובה ביותר היא חיפוש קרקעות למכירה באזורי ביקוש אשר בהם קיים מחסור בקרקעות לבנייה. באזורים אלה, לרשויות יש אינטרס גדול מאוד לאשר שינוי ייעוד ולפתח את הקרקעות על מנת ליצור רצף טריטוריאלי. בנוסף, קיימים בהם כבר גישה לעורקי תחבורה, מרכזים עירוניים, שירותים חינוך וקהילה ועוד. מידע, מדריכים ונתונים עדכניים על קרקעות ומגרשים חקלאיים אפשר למצוא כאן.

2.בדיקה מעמיקה של התוכנית בה נכללת הקרקע

התב"ע (תוכנית בניין עיר) של האזור בו ממוקמת הקרקע יכולה לגלות לכם מידע חשוב ביותר בנוגע לפוטנציאל הפיתוח והרווח הגלום בקרקע. לכל קרקע במדינת ישראל מוגדר ייעוד מסוים, ולכל ייעוד יש צבע במפות התוכניות. כך למשל, קרקע צהובה, הינה קרקע שהייעוד שהוגדר עבורה הינו מגורים ועל כן יש בה פוטנציאל לבנייה עתידית. קרקע ירוקה לעומת זאת, הינה קרקע חקלאית שלא ניתן לעשות בה דבר שאינו למטרות חקלאות. לפיכך, עליכם לוודא בתוכניות שהקרקע בה אתם מתעניינים היא קרקע צהובה, שכן יש לה פוטנציאל לשינוי ייעוד למטרות פיתוח.

 

3.בקשו לקבל חוות דעת שמאית לפי תקן 22

כל גורם שמשווק קרקע חקלאית מחויב לספק לרוכשים פוטנציאליים חוות דעת שנערכה לפי תקן 22. חוות דעת זו נותנת לרוכש את כל המידע שנחוץ לו לצורך קבלת החלטה מושכלת בנוגע לרכישת הקרקע, לרבות שווי הקרקע הנוכחי, סיכויי ההצלחה לשינוי הייעוד של הקרקע ולוח זמנים מוערך, עליית הערך הצפויה בעקבות שינוי הייעוד, ועוד.

4.דאגו לבדוק לעומק על היזם או המשווק

האמינות והרקורד של היזם או המשווק מאחורי מכירת הקרקע הם קריטיים. בדקו את הצלחת הפרויקטים שבהם היו מעורבים בעבר, בדקו את היציבות הפיננסית שלהם ואת המוניטין. נסו לאתר לקוחות של היזם על מנת לוודא שהיזם עומד בהתחייבויות ושמה שהובטח במסגרת ההסכם עימו אכן בוצע בפועל. בנוסף, יזם מוצלח ומנוסה ידע לזהות את הקרקעות המתאימות ביותר לשינוי ייעוד, מה שיבטיח לכם שקט נפשי.

5.לוודא שישנם בטחונות לכספי ההשקעה שלכם

לפני חתימה על הסכם רכישה מול היזם, וודאו שההסכם כולל בטחונות שיבטיחו את ההשקעה שלכם. לדוגמה, שהכספים שהשקעתם יופקדו בחשבון נאמנות עד לרישום הקרקע על שמכם בטאבו.

על ידי שמירה על כללי הזהב הללו, תוכלו להפחית סיכונים באופן משמעותי ולהבטיח השקעה מוצלחת בקרקע. בצעו סקר שוק בנוגע לאזורי ביקוש, בצעו את כל הבדיקות הנדרשות, ורכשו קרקע אך ורק מיזם ותיק, מנוסה ובעל מוניטין. קבלת החלטות מושכלת על סמך בדיקות אלו, יכולה לסלול לכם את הדרך לרכישה מוצלחת של קרקע להשקעה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לקרקעות ומגרשים

תמצאו כאן את מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הקרקעות והמגרשים, שטחים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים