קרקעות למכירה בירושלים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

עיר הקודש, העיר שחוברה לה יחדיו והעיר שכמעט לא תמצאו בה אפשרות לקרקעות לבניה של ביתכם. העובדה כי אין כמעט קרקעות פנויות בתוך העיר, הצפיפות הטבעית שלה והעובדה כי בעיר ובסביבתה גרים למעלה ממליון איש ועוד רבים רואים בה כיעד המרכזי שלהם למגורים, הופכים את שוק הנדל"ן בה לתזזיתי עם מחירים המנפצים כל שיא. למען האמת, גם אם תרצו לרכוש דירה קטנה בבנין מט ליפול, תשלמו סכומי עתק, אפילו ביחס לערים אחרות פופולאריות שגם בהם גדול הביקוש על ההיצע. ואם זה המצב בתחום הדירות שכבר בנויות, נסו לשער בנפשכם מה המצב לגבי קרקעות למכירה בירושלים, כאלו הפנויות להשקעה או כאלו המיועדות כבר לבניה.

קרקעות למכירה בירושלים למגורים או לחקלאות

ניתן בגדול לחלק קרקעות למכירה בירושלים לסוגים שונים. קרקעות המיועדות לבניה למגורים, בין אם בניה פרטית או רוויה של רבי קומות, קרקעות לשימושים

ואם זה המצב בתחום הדירות שכבר בנויות, נסו לשער בנפשכם מה המצב לגבי קרקעות למכירה בירושלים, כאלו הפנויות להשקעה או כאלו המיועדות כבר לבניה.
קרדיט תמונה: freepik

ציבוריים, קרקעות למסחר ושירותים וקרקעות לחקלאיות. אותנו, כמשקיעים, מעניינים 2 סוגים: קרקעות שיעודן הוא בניה וקרקאות עם יעוד חקלאי. קרקע המיועדת לבניה – היא קרקע ששוה המון. ניתן לממש את ההשקעה באופן מידי ובכמה אפיקים. או לבנות עליה בית מגורים או למכור אותה ליזמים וקבלנים שיבנו הם את המבנה וישווקו אותו. בשני המקרים, הרווח הוא גבוה לבעל הקרקע, משום שכאמור, קרקעות למכירה בירושלים הן די נדירות.

וכאן גם הבעיה. קרקעות למכירה בירושלים הו נדירות כי הן פשוט כמעט ולא קיימות. ודאי לא כאלו שיעודן הוא לבניה. כבר לא נשארו כאלו ומה שנשאר נחטף. הרווח של מי שמחזיק באחת כזו גדול אבל כדי להפוך לבעליה של קרקע כזו, כמעט בלתי אפשרי והעלות של רכישתה עצום, כך שגם לאחר המכירה, הרווח גדול אבל לא גדול מאוד. לעומת זאת, קרקעות למכירה בירושלים, שיעודן חקלאי, נמצאות בסביבות העיר. הן זולות לרכישה ופוטנציאל הרווח מהן הוא עצום. למעשה, רוב הקרקעות בשטחים הפתוחים אינם שיכים לאנשים פרטיים אלא למדינה. אם נמצא קרקע חקלאית פרטית ונרכוש אותה – נוכל בקונסטלציה מסויימת להיות עשירים מאוד.

שני אחוז בלבד – זה הנתון המדהים של עתודות הקרקע הפרטיות שעוד נותרו בישראל, בה 93 אחוז מהשטח שייך למדינה או לשלוחותיה. כחלק מהראייהניתן בגדול לחלק קרקעות למכירה בירושלים לסוגים שונים. קרקעות המיועדות לבניה למגורים, בין אם בניה פרטית או רוויה של רבי קומות, קרקעות לשימושים קרדיט תמונה: freepik ציבוריים, קרקעות למסחר ושירותים וקרקעות לחקלאיות. האסטרטגית קדימה, שיודעת לחזות את אזורי הביקוש, מתמחה חברת קלייימקס – השקעות בנדל"ן בזיהוי האזורים החמים ביותר שבהם עוד נותרה עתודת קרקע פרטית בהליכי תכנון. החברה מאתרת ורוכשת את עתודות הקרקע ברחבי הארץ, שעליה מתוכננים פרויקטים למגורים המשלבים איכות עם מימוש השקעה ורווח כלכלי משמעותי ללקוח. בימים אלה מובילה קליימקס את פרויקט סובב הדסה עין כרם בירושלים, המהווה את גולת הכותרת של החברה היזמית בעלת המוניטין בתחום, שבו מתוכננות להיבנות בהתאם לפרסומים אלפי יחידות דיור.

כדי להבין את חשיבות הפרויקט בירושלים יש לצלול אל שוק הנדל"ן הרותח בעיר הבירה, שבו המחירים מרקיעים שחקים. בחברת קליימקס מסבירים כי "עלותה של דירה חדשה בת 5 חדרים נמכרת כיום בכ-4.5 מיליון שקל. חלק מעליית המחירים נובע מכך שבעיר שבה מתגוררים כמיליון איש אין כמעט עתודות קרקע לבנייה, אך הביקוש למגורים בה נמצא תמיד במגמת עלייה".

קליימקס נדל"ן היא חברה צופה פני עתיד שמניעה תהליכים ארוכי טווח באזורי הביקוש. לדברי מנהליה, הרזומה של החברה כולל את פרויקט 1202 בהוד השרון שכבר אושר בוועדה המחוזית וצפוי לכלול כ-4,000 יחידות דיור וקרבה לצירי תנועה מרכזיים; תוכנית ח/500 בחולון שבו צפויים להתאכלס כ-50 אלף תושבים; פרויקט רובע הים בחדרה (עיר ימים) הכולל כ-10,000 יחידות דיור ותוכנית כ/450/ב במערב קריית אתא, שהפכה לאחת הערים הצומחות ביותר בישראל. כל זאת, לצד פעילות נוספת במספר מתחמים באזורי הביקוש בארץ.קרקעות למכירה בירושלים הו נדירות כי הן פשוט כמעט ולא קיימות. ודאי לא כאלו שיעודן הוא לבניה. כבר לא נשארו כאלו ומה שנשאר נחטף.

בקליימקס מבהירים כי החברה רוכשת קרקעות בעלות פוטנציאל לבנייה ולרווח כלכלי ללקוח, רק לאחר בדיקה מעמיקה של העסקה כולה, ולאחר אומדן מקצועי של ערך הקרקע. "יש לציין בהקשר זה, כי כל הקרקעות שאותן רוכשת קליימקס נמצאות בהפשרה או בשלבי הפשרה, כך שהן כבר כלולות בתוכניות מתאר ארציות ומקומיות לשינוי ייעוד ובקידום של הרשות המקומית, כאשר חלקן כבר אושרו בוועדות לתכנון ובנייה", מסבירים בחברה, "רכישת הקרקע זולה משמעותית ופוטנציאל הרווח יגדל כאשר תאושר התוכנית והקרקע תהיה זמינה לבנייה. חשוב להבהיר שלא מדובר בקרקע חקלאית ללא פוטנציאל, אלא בקרקע שיש לה אופק תכנוני והיא בתכנון או בשלב התכנון. כמי שמאתרים את הקרקע אנחנו גם נשארים הבעלים של חלק ממנה או כשותפים בפרויקט".

ממשיכים את הרכס הלבן בירושלים

הפרויקט שמובילה כיום קליימקס בירושלים הוא אחד הגדולים בבירת ישראל: בהתאם לפירסומים מתוכננות להיבנות אלפי יחידות דיור בבנייה רוויה. הפרויקטקרקעות למכירה בירושלים, שיעודן חקלאי, נמצאות בסביבות העיר. הן זולות לרכישה ופוטנציאל הרווח מהן הוא עצום. למעשה, רוב הקרקעות בשטחים הפתוחים אינם שיכים לאנשים פרטיים אלא למדינה. אם נמצא קרקע חקלאית פרטית ונרכוש אותה – נוכל בקונסטלציה מסויימת להיות עשירים מאוד. מתוכנן להיבנות על עתודת הקרקע, בין האחרונות שנותרו בעיר, כחלק מתוכנית אב סובב הדסה עין כרם, והוא המשך ישיר לתוכנית הרכס הלבן אשר אושרה במועצה הארצית. בכך, למעשה, הוא מהווה את השלב הבא בהתפתחות האזורית.

בקליימקס איתרו את עתודת הקרקע בפרויקט סובב הדסה עין כרם, שלדברי החברה "כבר כעת מסתמנת כהשקעה עם פוטנציאל רווח משמעותי. מבחינת השקעה מדובר כעת בהשבחה מטורפת של הקרקע", מסבירים בקליימקס, "הקרקע כיום תעלה ללקוח כ-299 אלף שקל (במחיר פריסייל ל-10 היחידות הראשונות בלבד), ולאחר אישור התוכנית ניתן יהא לבנות עליה דירת חמישה חדרים שתהיה שווה בעתיד לפחות 4.5 מיליון שקל. הרווח על ההשקעה ההתחלתית הוא של מאות אחוזים, והצפי שלנו הוא שכל תהליך קידום ואישור התוכנית בירושלים יימשך כתשע שנים, כשיש ללקוח אפשרות לממש את ההשקעה שלו בשלבים שונים".

בקליימקס עוד מדגישים כי משום שבשלב זה הקרקע אינה זמינה לבנייה, זהו הזמן הנכון והמדויק להשקיע בה, שכן עם התקדמות התוכנית ו/או אישורה, צפוי שווי הקרקע לזנק במאות אחוזים: "קרקע להשקעה בפרוייקט סובב הדסה עין כרם בירושלים, היא הזדמנות שלא תחזור".

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לקרקעות ומגרשים

תמצאו כאן את מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הקרקעות והמגרשים, שטחים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים